Przejdź do treści stronyPrzejdź do menu strony
JAZZ JAMBOREE 2022 - DZIEŃ 3

JAZZ JAMBOREE 2022 - DZIEŃ 3

29 października 2022, sobota, Klub Stodoła, Duża Scena

Data

29 października 2022

Miejsce

Klub Stodoła, Warszawa

Scena

Duża Scena

Organizatorzy

AdamiakJazz
Newsletter

Tegoroczna odsłona festiwalu Jazz Jamboree odbędzie się w dniach 27 - 30 października 2022 w Klubie Stodoła. Przed warszawską publicznością zaprezentują się m.in. Krzysztof Ścierański i Goście, Enzo Favata, Ruby Rushton, Ben LaMar Gay Quintet, Kassa Overall Quartet oraz Lizz Wright. Bilety dostępne w sprzedaży! 

Jazz Jamboree to jeden z najstarszych festiwali jazzowych w Europie. Pierwsza edycja miała miejsce w warszawskiej Stodole w 1958 roku pod nazwą Jazz 1958, a od następnego roku już oficjalnie jako Jazz Jamboree.

Przez te blisko sześćdziesiąt lat festiwal gościł prawie wszystkich najwybitniejszych muzyków jazzowych z całego świata. Wśród najsłynniejszych z nich wymienić trzeba Milesa Davisa, Raya Charlesa, Theloniousa Monka, Dizzy’ego Gillespiego, Duke’a Ellingtona, Benny Goodmana, Dave’a Brubecka, Wyntona Marsalisa, The Manhattan Transfer, Bobby’ego McFerrina, Chicka Coreę, Herbiego Hancocka, Keitha Jarretta czy Michaela Petruccianiego.

27 października - DZIEŃ 1 (KUP BILET)

„Krzysztof Ścierański i Goście”

  1. LABORATORIUM
  2. STRING CONNECTION
  3. THE COLORS
  4. Krzysztof Ścierański New Quartet
  5. Krzysztof Ścierański International Edition
  6. Krzysztof Ścierański Quartet
  7. Krzysztof Ścierański Solo

28 października - DZIEŃ 2 (KUP BILET)

  1. Enzo Favata „The Crossing”
  2. Ruby Rushton / Tenderlonious Quartet
  3. Ben LaMar Gay Quintet

29 października - DZIEŃ 3 (KUP BILET)

  1. Kassa Overall Quartet
  2. Lizz Wright

30 października - DZIEŃ 4 (KUP BILET)

  1. Don’t Problem
  2. James Blood Ulmer Music Revelation Ensemble feat.David Murray

 


29 października 2022, sobota, godz. 19:00 

Kassa Overall Quartet

Kassa Overall is a jazz musician, emcee, singer, producer and drummer, a product of New York City’s jazz scene who melds avant-garde experimentation with hip-hop production techniques to tilt the nexus of jazz and hip-hop in unmapped directions, reflecting a panoramic musical background from West Coast G-Funk to the sounds of the New York underground.

In the past two years, Overall has released three critically acclaimed projects: Go Get Ice Cream and Listen to Jazz (2019), I THINK I’M GOOD (February 2020), followed shortly thereafter by a SHADES OF FLU (May 2020), a quarantine mixtape loosely inspired by Madlib’s Shades of Blue. Whatever the experiment, Overall remains faithful to the pocket of jazz drums in the tradition of his mentors, the late Elvin Jones and Billy Hart, with whom he studied at the Oberlin Conservatory of Music.

Overall has been working at the forefront of jazz for two decades, touring and recording as a sideman drummer with artists as varied as Geri Allen, Steve Coleman, Francis and the Lights, Yoko Ono, Peter Evans, and Gary Bartz. His work as a producer can be heard on albums by Theo Croker (Escape Velocity), Arto Lindsay (Cuidado Madame), and Das Racist (Sit Down, Man). He’s also featured as an emcee and DJ on drummer Terri Lyne Carrington’s 2020 grammy nominated project, The Waiting Game, as well as drummer on Carmen Lundy’s 2020 grammy nominated project, Modern Ancestors.

Raised in Seattle, Washington, Overall attended Garfield High School, the alma mater of Quincy Jones and Jimi Hendrix. He is currently based in Brooklyn.

 

Lizz Wright

Lizz Wright jest piękna, zmysłowa, obdarzona niezwykłym, matowym głosem i nikt w taki sposób, jak ona, nie potrafił połączyć jazzu, muzyki gospel i spirituals z bluesem z Delty Missisipi.

Pochodzi z małego miasteczka Hahira w Georgii na południu USA. Pieśniami gospel i spirituals nasiąkała od dziecka.

Czarnej tradycji Południa uczyła się pod okiem ojca-pastora.

Już jako mała dziewczynka śpiewała w kościele akompaniując sobie na pianinie, wtedy też zainteresowała się bluesem i jazzem.

Studiowała śpiew na Georgia State University, gdzie poznała r’n’b, rock i pop.

To właśnie z tych gatunków muzycznych Lizz stworzyła swój własny muzyczny język, oryginalny, kobiecy i uderzający do głowy, jak gorące i wilgotne powietrze nad Deltą Missisipi.

Nigdy nie miała wątpliwości co do swojego talentu i charyzmy.

Jej pierwsza trasa koncertowa, zorganizowana w 2002 r. była poświęcona pamięci Billy Holiday – wielkiej divy, wokalistki, która jak nikt potrafiła wyśpiewać swoją duszę, artystki zmagającej się z dyskryminacją Afroamerykanów.

Lizz wybrała ją na swoją patronkę.

Podobnie jak ona współpracowała z wielkimi jazzmanami – na swoich pierwszych płytach „Salt” (2003 r.) i „Dreaming Wide Awake” (2005) wspierali ją m.in. saksofonista Chris Potter, pianista Danilo Perez, gitarzysta Bill Frisell, czy perkusista Brian Blade.

Na kolejnej płycie „The Orchard” wyraźnie skręciła w stronę r’n’b, choć w charakterystyczny dla siebie sposób.

Mimo tego, że znalazł się na niej cover kompozycji Tiny & Ike’a Turnerów, a nawet Thank You z repertuaru Led Zeppelin, to muzyce bliżej do prawdziwego bluesa śpiewanego przez młodą, ale już niezwykle dojrzałą, artystkę.

Na kolejnych płytach Lizz powracała do swojej przeszłości z amerykańskiego południa.

Interpretowała tradycyjne pieśni gospel i spirituals, dodawała do tego szczyptę jazzu, bluesa, folku i rhythm and bluesowego szaleństwa.

Jej ostatni album z roku 2017 „Grace”  został zarejestrowany na żywo na Sunset Boulvard w Los Angeles; w sesji udział wzięli wybitni muzycy m.in. gitarzysta Marc Ribot, basista David Piltch, gitarzyści Chris Bruce i Marvin Sewell, perkusista Jay Bellerose ,klawiszowiec Patrick Warren oraz perfekcyjnie spinający cały projekt – pianista i dyrygent chórów gospel Kenny Banks, z którym Lizz Wright współpracuje od ponad dwudziestu  lat, i który jest „ojcem chrzestnym” jej artystycznej kariery.

Zestaw zebrany na płycie „Grace” to kolekcja amerykańskich „coverów” wybranych przez producenta  Joe Henry’ego oraz Lizz Wright.

To między innymi kultowe hity wylansowane wcześniej przez Raya Charlesa, Allena Toussainta, Ninę Simone, Sister Rosettę Tharpe, K.D. Lang, Boba Dylana, Franka Perkinsa, Mitchella Parisha a nawet „debiutantów” – Rose Cousinsa i grupę Birds of Chicago.

Wspaniała, nowa  interpretacja   “Seems I’m Never Tired Lovin’ You”, “ Singing in My Soul”,” Southern Nights”, “What Would I Do”, “ Grace”, “ Stars Fell on Alabama”, “Every Grain of Sand”, “ Wash Me Clean” czy “ All the Way Here” nadaje teraz popularnym przebojom znamion kultowych standardów.

Lizz Wright doskonale odnajduje się w tej roli, bo właśnie dzięki takim piosenkom zadomowiła się na światowych  estradach.

Charyzmatyczna, urocza i niezwykle zdolna amerykańska pieśniarka jest dzisiaj symbolem pokoleniowej zmiany jaka dokonuje się w wokalnej muzyce jazzowej.

Teraz świat jazzowej wokalistyki należy do pokolenia młodych, artystek, dla których śpiewanie jazzu jest naturalną konsekwencją fascynacji bluesem, gospel, muzyką soul czy wręcz folkowymi zaśpiewami prowincjonalnej Ameryki.

 

 

Data

29 października 2022

Miejsce

Klub Stodoła, Warszawa

Scena

Duża Scena

Organizatorzy

AdamiakJazz
Karta podarunkowa

Galerie

Dla mediów

Dołącz do nas na
Facebook Instagram YouTube Tweeter TikTok
Bądź na bieżąco Zapisz się do Newslettera

Klub Politechniki Warszawskiej „STODOŁA”

ul. Batorego 10, 02-591 Warszawa

telefon: +48 22 825 60 31, +48 691 800 388