Przejdź do treści stronyPrzejdź do menu strony
KAZIMIERNIKEJSZYN - DZIEŃ 2

KAZIMIERNIKEJSZYN - DZIEŃ 2

13 lipca 2023, czwartek, Kazimierz Dolny, Kamieniołomy, Kazimierz Dolny

Data

13 lipca 2023

Miejsce

Kamieniołomy, Kazimierz Dolny, Kazimierz Dolny

Gatunek

Alternatywna
Jazz
Rock & Pop
Rock alternatywny
Newsletter

KAZIMIERNIKEJSZYN 2023, 12 - 15 LIPCA 2023, KAZIMIERZ DOLNY

W dniach 12 - 15 lipca 2023 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się X edycja festiwalu Kazimiernikejszyn, najbardziej bezspinkowego wydarzenia w tej części galaktyki.

Oficjalne aftermovie:

 

13 lipca, Vito Bambino

Wokalista, autor tekstów, kompozytor, aktor oraz lider zespołu Bitamina. W 2020 r. pojawił się jego solowy album “Poczekalnia”, skąd pochodzi m.in. numer “Bunkrów Nie Ma”. Znany jest także z przebojowych singli jak “Nudy” czy “Poszło”. Każdemu wydaniu towarzyszą oryginalne teledyski, których pomysłodawcą i nierzadko twórcą jest sam Vito. Nie inaczej było w przypadku najnowszego utworu “Chyba Wiem”. Szeroki zasięg swojej twórczości zawdzięcza m.in. dzięki występom podczas Męskiego Grania 2021, gdzie u boku Darii Zawiałow i Dawida Podsiadły śpiewał hitowy numer lata: “I Ciebie też, bardzo”. Obecnie skupia się na tworzeniu materiału na drugą, solową płytę. 

\

 

13 lipca, Nosowska

Kłopotliwe jest przedstawianie Katarzyny Nosowskiej w kilku zdaniach, bo to Artystka, która musi wynajmować sporych rozmiarów magazyn, by pomieścić wszystkie statuetki i dyplomy dla najlepszej polskiej wokalistki i autorki tekstów. Jak to możliwe, że tak skromna, unikająca tłumów dziewczyna zdominowała naszą scenę? Odpowiedź jest prosta: talent i pracowitość. Gdy tylko Hey ma wolne, Nosowska solo – choć zawsze ze znakomitymi partnerami, penetruje krainy, w które z macierzystym zespołem się nie zapuszcza.

Ostatnio eksploruje też sfery spoza świata muzycznego. Od kilku lat bardzo aktywnie działa na Instagramie, gdzie w swój wyjątkowy sposób mówi o życiu, show-biznesie,  współczesnych snobizmach, fobiach i modach. Prosto, zwięźle, szczerze, szalenie błyskotliwie i dowcipnie. Cykl filmików „A ja żem jej powiedziała…” stał się inspiracją do książki o tym samym tytule, która stała się bestsellerem roku 2018 .  Jesienią 2020 roku premierę miała druga książka Katarzyny Nosowskiej „Powrót z Bambuko”, która została bestsellerem 2020 roku.


Na polu muzycznym Nosowska również nie próżnuje, jesienią 2018 ukazał się jej kolejny solowy album BASTA, który szybko pokrył się złotem. Tym razem za stronę muzyczną i produkcję odpowiada Michał FOX Król, którego mocnymi beatami tętni ten krążek. To zbiór 11, bardzo osobistych w warstwie tekstowej, utworów, jak sama Nosowska mówi - „to najważniejsza płyta”.

Już w maju 2023 pojawi się następca BASTY – nowy album Nosowskiej, ponownie współtworzony z Michałem FOXem Królem, ale na tym kończą się podobieństwa, będzie to zupełnie inna płyta od jej poprzednika, pełna melodii, pięknych harmonii i melancholii.

Nie możemy się doczekać J Do zobaczenia na koncertach!

 

14 lipca, Karaś/Rogucki

KARAŚ/ROGUCKI to duet, który pojawił się na polskim rynku po ogłoszeniu zawieszenia działalności zespołów Coma i The Dumplings. Kuba Karaś odpowiada w tym tandemie za produkcję, Piotr Rogucki zajmuje się tekstami, a obaj dopieszczają muzykę. Z pozoru karkołomne połączenie dwóch odmiennych wrażliwości i metryk dało harmonijny efekt w postaci materiału, który z początkiem 2020 roku ujrzał światło dzienne w formie albumu.

Płyta ukazała się 14.02.2020 roku nakładem wytwórni Kayax i znalazł się na niej materiał, który sami artyści opisują jako erotyki motoryzacyjno-katastroficzne. I jak zapewne się domyślacie, nie są to zwykłe piosenki o miłości. Są to utwory opowiadające o uczuciach w epoce końca cywilizacji. Całość przybrała formę mroczną i gęstą, zainspirowaną muzyką lat 80., zimną falą i new romantic.


"Czułe Kontyngenty"
to drugi album pod szyldem zespołu KARAŚ/ROGUCKI. Kuba Karaś, Piotr Rogucki, Wiki Jakubowska oraz Kamil Kryszak stworzyli 12 kompozycji, które przenoszą do świata życzliwości, romantyzmu i nostalgii.

- "Czułe Kontyngenty", to według założeń przyjętych na początku działalności, kolejny po płycie "Ostatni bastion romantyzmu", transport piosenek o miłości. Tym razem wysyłamy do słuchaczy przesłanie, że miłość jest narzędziem dającym szansę na wyrwanie się z chaosu, w którym pogrąża się świat. Jest trochę refleksyjnie i osobiście, jest czule i blisko. - mówi Piotr Rogucki.

Pod względem muzycznym to KARAŚ/ROGUCKI rozpoznawalny z pierwszego albumu. Charakterystyczny bas i melodyjne riffy, okraszone synthami w sosie new romantic, romantic pop czy shoegaze. Jednak po naszych doświadczeniach koncertowych, przeniosłem do produkcji więcej energii, gitar i żywych bębnów. - dodaje Kuba Karaś.

 

14 lipca, Kaśka Sochacka

Kaśka Sochacka to drobna blondynka z twardym kręgosłupem i niskim zachrypniętym głosem. Pochodzi z Pradeł. Jak większość dziewcząt urodzonych w latach 90-tych śpiewa od dziecka.  „Wiśnia EP” to debiutancka EPka Kaśki, która ukazała się nakładem Jazzboy Records. Pierwszym singlem była piosenka o tym samym tytule, która swoją premierę miała w audycji Piotra Stelmacha w radiowej Trójce, gdzie przez kilka tygodni utrzymywała się na pierwszym miejscu LP3. 

Debiutancki albumu Kaśki Sochackiej „Ciche dni” ukazał się 26 marca 2021 roku nakładem Jazzboy Records. Za ostateczny kształt piosenek razem z Kaśką odpowiadają: Agata Trafalska (pomoc przy tekstach) i Olek Świerkot (produkcja) - tandem, który dał się poznać przy debiucie Korteza („Bumerang”) i jego drugiej płycie („Mój dom”). Kaśka jest autorką wszystkich kompozycji muzycznych.


26 listopada 2021 roku premierę miał album „Ministory”, które ukazał się zaledwie 8 miesięcy po premierze "Cichych Dni” i jest to odpowiedź w jakim kierunku zmierza Sochacka. To wyrafinowany pop z dodatkiem miejskiego folku i muzyki alternatywnej. Doskonale zaśpiewana płyta z niebanalnymi piosenkami, które zostają na długo.

W 2021 roku Kaśka wygrała organizowany przez Gazetę Wyborczą plebiscyt Sanki dla najciekawszych nowych twarzy w polskiej muzyce. Kaśka zdobyła także tytuł O!Lśnienie 2022 w plebiscycie organizowanym przez Onet oraz Miasto Kraków. Nagrodę otrzymała w kategorii muzyka popularna za album „Ciche dni” oraz nagrodę główną za największą ilość głosów.

Kaśka Sochacka otrzymała nagrodę Fryderyk 2022 w kategoriach Fonograficzny Debiut Roku oraz Album Roku Indie Pop za płytę „Ciche dni”.  

 

14 lipca, Dubioza Kolektiv

Pewnego razu (2003) w niepewnym zakątku świata, w kraju zwanym Bośnią i Hercegowiną grupa przyjaciół zdecydowała założyć zespół. Nie był to jednak zwykły zespół i nie powstał w normalnych okolicznościach. Razem z lokalnymi, bałkańskimi smaczkami, da się zauważyć muzyczne wpływy z całego świata: ska, punk, reggae, electrionic, hip-hop. W tamtych czasach nie było jednak przemysłu muzycznego, niewiele koncertów i brak miejsca na kulturalną lub polityczną ekspresję wśród młodzieży. W rzeczywistości, cały region przeżywał głęboką, powojenną stagnację moralną i gospodarczą. To właśnie z tego środowiska narodził się Diuboza Kolektiv. Nie był to cichy początek – kopali i krzyczeli, przedstawiając trudne tematy, domagając się wysłuchania. W ten sposób stworzyli prawdziwy fenomen.

Dla szybkiego podsumowania historii grupy – ich pierwszy, tytułowy album „DUBIOZA KOLEKTIV” pojawił się w 2004 roku i został przyjęty z ogromnym entuzjazmem, nie widzianym na bośniackiej scenie od czasów przedwojennych. Następnie wypuścili EP zatytułowany „OPEN WIDE”, tym razem z udziałem ‘dub poezji; Benjamina Zephaniaha i Musha Khana z Funda-mental. Kolejną płytą była „DUBNAMITE” – to moment, w którym ich popularność wykroczyła po za granicę Bośni. Do 2008 roku, razem z publikacją LP „FIRMA ILLEGAL”, ich bezkompromisowe podejście do nacjonalistycznego establishmentu dało im sławę na całych Bałkanach. 2010 rok to album numer cztery – „5 DO 12”, który, jako wyraz oddania fanom, został udostępniony za darmo na stronie dubioza.org wbrew ultra-kapitalistycznym wytwórni muzycznych.


W tym czasie basista Faith No More, Bill Gould odkrył kolektyw i z jego wytwórnią Koolarrow Records zorganizował publikację ich piątego albumu – „WILD WILD EAST”, tym samym przedstawiając Dubiozę międzynarodowej publiczności.

„APSURDISTAN” został wypuszczony w 2013 roku, stając się ogromnym sukcesem z ponad 300 000 pobrań. Animowany klip do utworu „Kažu” zobaczono ponad 35 milionów razy, a trasa zespołu po Zachodnich Bałkanach wyprzedała areny. To wszystko zawiodło muzykę Dubiozy do każdego zakątka Europy.

W 2016 roku zespół wydał siódmy album „HAPPY MACHINE” z gościnnym udziałem wielu artystów: Manu Chao, Benji’ego Webbe z zespołu Skrindred, pendżabskiego wokalisty BEE2, katalońskiej grupy La Pegatina i grającego na trąbce Džambo Agušev z Macedonii. Teledysk do singla „Free.mp3 (The Pirate Bay Song)” był załączony na głównej stronie najsłynniejszym torrencie na świecie – thepiratebay.

Kolejnym ważnym punktem był klip, jak i sam utwór „No Escape (from Balkan)”. Zagrali pierwszą trasę po Stanach Zjednoczonych, z debiutem na festiwalu SXSW i koncertach w klubach takich jak słynne 9:30 w Waszyngtonie. W 2016 zostali wybrani najlepszym zespołem na Eurosonic Festival. Kolejny album w ich ojczystym języku „PJESMICE ZA DJECU I ODRASLE” został wypuszczony w 2017 roku, razem z dokumentalnym filmem „FILM ZA DJECU I ODRASLE”, opowiadającym o zespole i tworzeniu albumu. Single „Himna generacije” i „Rijaliti” natychmiast stały się wielkimi hitami.

Ponownie współpracując z Manu Chao nagrali singla „Cross the Line”, który zapowiadał ich najnowszy i ostatni dotąd wydany album „#FAKENEWS”, którego publikacja przypadła na styczeń 2002 roku. Do płyty dograł się Earl Sixteen z Dreadzone, Soviet Suprem, meksykański band Los de Abajo i robot Robbie Megabyte, internetowa supergwiazda. 

Na przestrzeni lat, Dubioza Kolektiv została największym zespołem na Bałkanach, z wyprzedanymi halami w największych miastach takich jak: Zagrzeb, Belgrad, Ljubljana, Pula, Rijeka, Split, Sarajewo, Sofia itd. Po za regionem bałkańskim wyprzedali koncerty w USA, Kanadzie i europejskich miastach: Londyn, Amsterdam, Berlin, Dublin, Budapeszt, Oslo, Praga, Wiedeń, Madryt, etc. Band zagrał również na największych europejskich festiwalach, np.: Glastonbury, Roskilde, Lollapalooza, Boomtown Fair i wiele więcej. Ustanowili rekord frekwencji na Fusion Stage podczas Exit Festival i zagrali dla pół miliona osób na Pol’and’Rock Festiwal, gdzie wygrali również ‘Złotego Bączka’ za najlepszy występ na edycji w 2018 roku.

Grają ponad 100 koncertów rocznie, a publiczność na całym świecie uznaje, że to show, którego nie można przegapić.

Ich historia jasno pokazuje – tych facetów nie zatrzyma nic, póki nie osiągną zamierzonych celów. Jeśli poszukujesz macho, nastawionej na zysk postawy, tu jej nie znajdziesz. Żadnych „niegrzecznych chłopców” rodem z MTV, żadnych striptizerek czy lansu, żadnych wpływów korporacji związanych z markami odzieżowymi. Dubioza Kolektiv bierze tradycyjne, muzyczne formy i ubogaca je o ich wyjątkową perspektywę, której pozytywizm uderzy cię w twarz jak powiew świeżego powietrza. Jeśli jesteś otwarty na doświadczenia, to zmieni również twoje życie!


14 lipca, Natalia Przybysz

Natalia Przybysz to jeden z najciekawszych kobiecych głosów na rodzimej scenie muzycznej, ale także kompozytorka i autorka tekstów. Dała się poznać w roku 2001, kiedy to wraz z siostrą Pauliną zadebiutowały współtworząc Sistars. Po zakończeniu działalności zespołu, Natalia skupiła się na solowej karierze i poszukiwaniach własnej artystycznej drogi.

Rok 2011 okazał się przełomowy w karierze artystki. To właśnie wtedy, w 50 rocznicę debiutu artystycznego Janis Joplin, powstał wyjątkowy projekt koncertowy „Kozmic Blues”. Ten w założeniu jednorazowy występ został tak ciepło przyjęty, że Natalia postanowiła przekłuć go w całą trasę, która okazała się ogromnym sukcesem. Naturalną więc konsekwencją było pójście o krok dalej i nagranie albumu „Kozmic Blues”, którym Natalia Przybysz składa hołd jednej z największych legend muzyki. Na płycie znalazło się 12 interpretacji utworów charyzmatycznej wokalistki.

„Przyjaźń z Joplin” pchnęła Natalię w kierunku pogranicza bluesa, soulu, jazzu i funku, zakorzenionych w amerykańskiej tradycji starych, ciepłych, motown’owskich brzmień i vintage’owych instrumentów. Pod wpływem tych inspiracji w 2014 roku powstał „Prąd”. To z tego albumu pochodzą takie utwory jak: „Miód” czy „Nazywam się niebo”. Płyta pokryła się platyną i został nagrodzony dwoma Fryderykami.

W 2017 roku światło dzienne ujrzał album „Światło nocne”. Na płycie znalazły się takie utwory jak: tytułowe „Światło nocne”, „Dzieci malarzy”, „Świat wewnętrzny” i „Przez sen”. Za tę płytę Natalia Przybysz otrzymała Fryderyka w kategorii Najlepszy Album POP. 

 

„Jak malować ogień” to trzecia solowa, autorska płyta Natalii Przybysz, która ukazała się w paździerakiu 2019. Materiał jest naturalną konsekwencją i rozwinięciem brzmień i kompozycji, które ukazały się na poprzednich albumach „Prąd” i „Światło nocne”. Znajdziemy tutaj ciepło brzmiącego bluesa, soul i jazz, żywe instrumenty i jak zawsze wyjątkowe i mądre teksty. 

 

15 lipca, Fisz Emade Tworzywo

FISZ EMADE TWORZYWO to jeden z najważniejszych zespołów na polskim rynku fonograficznym. Od 2001 roku wydali 10 płyt utrzymanych w stylistyce około hiphopowej. Jako pierwsi na tak wysokim poziomie wprowadzili w polskim hiphopie miękkie brzmienia i miękkie teksty, nawiązując swego czasu do klimatów Native Tongues. Od tamtego momentu, do dzisiaj bracia stale eksperymentują, starając się jednak, by wszystkie ich wynalazki łączył jeden składnik - wysoka jakość i zaangażowanie.

Ich najnowszy album, „Ballady i Protesty” to mocny powrót do korzeni muzycznej podróży zespołu do lat 90., w których rozwijała się tak zwana muzyka miasta - hip hop czy elektronika. To sentymentalna opowieść o brzmieniach, które były inspiracją i wskazały drogę poszukiwań. Ale przede wszystkim to płyta sprzeciwu. Pełna niezgody na infantylną, agresywną, czarno-białą politykę, na omijanie w życiu publicznym tak ważnych tematów jak prawa człowieka czy zmiany klimatyczne. I, jak zawsze u Fisza, wszystko to przekazane w mocnych tekstach, pełnych ironii, skupienia nad pędzącym nie wiadomo dokąd światem, wnikliwych spojrzeń w głąb gościa zagubionego w chaosie nieuniknionych zmian.

Na płycie uznanej przez krytyków za jeden z najlepszych albumów 2021, znajdziemy 18 utworów, w których nagraniach udział wzięli m.in. Mariusz Obijalski (instr. klawiszowe), Michał Sobolewski (gitary), Marcin Pendowski i Staszek Wróbel (bas), wokalistka zespołu Shyness! Rebeka Iwona Skwarek oraz Chór Akademii Morskiej w Szczecinie pod dyrekcją Sylwii Fabiańczyk-Makuch.

 

15 lipca, IGO

Igor Walaszek - znany pod pseudonimem Igo. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych męskich głosów w Polsce. Pochodzi z Krakowa, gdzie w 2009 roku wraz z grupą przyjaciół założył rockowy zespół Clock Machine. Mimo swoich rockowych predyspozycji nie zamyka się wyłącznie w tym gatunku - szerszej publiczności dał się poznać jako połowa elektronicznego duetu Bass Astral x Igo. Po wielu latach na scenie w styczniu 2022 roku Igo postanowił zadebiutować jeszcze raz - singlem "Helena" rozpoczął swoją solową karierę. Jego dyskografię zamyka wydany w listopadzie 2022 roku pierwszy solowy album zatytułowany po prostu "IGO", który jest 10 longplayem w dorobku artysty. W 2019 roku Igor został, obok Katarzyny Nosowskiej, Krzysztofa Zalewskiego i Organka, członkiem Orkiestry Męskiego Grania. Rok później również zasilił jej skład, tym razem z Darią Zawiałow i Błażejem Królem. Wystąpił na takich festiwalach, jak Open’er Festival, Krakow Live Festival, Przystanek Woodstock, OFF Festival, czy Audioriver. Współpracował m.in. z Sokołem, Miuoshem, Mrozem, czy Sistars. 

 

 

Data

13 lipca 2023

Miejsce

Kamieniołomy, Kazimierz Dolny, Kazimierz Dolny

Gatunek

Alternatywna
Jazz
Rock & Pop
Rock alternatywny
Karta podarunkowa
Fundusz Wsparcia Kultury

Wsparcie ze środków
Funduszu Przeciwdziałania COVID-19



Wsparcie otrzymało Stowarzyszenie Centralny Klub Studentów Politechniki Warszawskiej Stodoła
oraz Centrum Klubowe - Dom Kultury s.c. Wiesław Pękala Ewa Pękala.
Dołącz do nas na
Facebook Instagram YouTube Tweeter TikTok
Bądź na bieżąco Zapisz się do Newslettera

Klub Politechniki Warszawskiej „STODOŁA”

ul. Batorego 10, 02-591 Warszawa

telefon: +48 22 825 60 31, +48 691 800 388